Leid Klanten niet af van wat ze willen kopen

Leidt je klanten niet af in de winkel Worden je klanten op je website afgeleid van wat ze echt willen kopen? Hoe ziet het er uit wanneer we dingen die online op webwinkels gebeuren we in het werkelijke leven zouden doen?

Kijk eens naar de manier van adverteren op internet, bijvoorbeeld retargeting. Dit is het opnieuw producten onder de aandacht brengen waar een klant op de website eerder interesse voor getoond heeft. Of in advertenties verwante producten tonen bij het product waar een klant naar kijkt. Hoe voelt dat aan wanneer je er mee geconfronteerd zou worden in een echte winkel?

Deze grappige video laat dat zien.

Denk na wanneer het gaat om het toevoegen van nieuwe gadgets of functionaliteiten op je website of webwinkel. Niet alles is een verbetering of zorgt er voor dat dit het doel van de website ondersteunt.

Ook zoekfuncties kunnen er een potje van maken

Wanneer de zoekfunctie niet flexibel is, en alleen resultaten geeft exact geformuleerde zoekwoord combinaties, kan dit ergernis veroorzaken. Bezoekers van je website haken af.

Het bestel- en betaalproces met obstakels

Dit zou je toch simpeler moeten kunnen doen.

Knelpunten signaleren met webstatistieken

Deze filmpjes zijn uitgegeven door het Google Analytics team. Om aan te geven dat je met webstatistieken van Google Analytics kunt opsporen waar bezoekers afhaken. Onderzoek of je website van dergelijke obstakels heeft. En hoe je die kunt verbeteren.

Zo heeft Google Analytics de mogelijkheid om een zoekfunctie (zoekvak op je website) te evalueren.  Zijn bezoekers tevreden met wat ze vinden? Lees meer over deze Analytics site search functie bij Google support.

Plaats reactie

Je kunt de volgende HTML tags gebruiken:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>