Categorie: Google Adwords

Google Adwords. Adverteren bij Google. Uitleg en videocursus hoe advertentie campagnes optimaliseren

Personen Google Adwords zoeknetwerk individueel gekwalificeerd per land

Aantal personen Google Adwords zoeknetwerk gecertificeerd Het aantal personen dat een Google Adwords individuele kwalificatie heeft voor het zoeknetwerk is 19776 wereldwijd op 11 augustus 2013 . Nederland heeft met 689 personen de vijfde positie wereldwijd. En heeft in vergelijking met de andere landen een hoog percentage mensen die geslaagd zijn voor beide testen die vereist zijn voor deze Adwords certificering.

Lees verder

Adwords of Analytics trackingcode probleem diagnosticeren

Adwords en Analytics code problemen oplossen Je plaatst een nieuwe pagina op je website. Je controleert of de tracking in Analytics werkt door naar de Real Time rapportage te gaan in het profiel waarin je eigen IP adres niet geblokkeerd is. Je surft naar je nieuwe pagina. Alleen je ziet je eigen bezoek op deze pagina hier niet weergegeven. Hoe kun je nu makkelijk diagnosticeren wat er aan de hand is?

Lees verder

Flexibele biedstrategieën campagne, advertentiegroep of zoekwoord

Adwords flexibele biedstrategieenDeze nieuwe Google Adwords mogelijkheid kun je toepassen binnen geoptimaliseerde campagnes. Je kunt kiezen uit 4 soorten biedstrategieën. En die kun je afwisselend instellen op één of meer campagnes, advertentiegroepen of één of meer zoekwoorden.

Met deze biedstrategieën kun je automatisch laten bieden. Dat kan met een deel van een campagne en ook in meerdere campagnes. Zo kun je bijvoorbeeld voor een deel van de zoekwoorden automatisch bieden en een ander deel handmatig blijven beheren.

Lees verder

Zet een Google AdWords mobiele campagne op vóór de update

Google AdWords geoptimaliseerde campagnes *De mogelijkheid om alleen mobiele campagnes te targeten bestaat niet meer.
Alle Google Adwords campagnes worden deze zomer verplicht overgezet naar geoptimaliseerde campagnes (Enhanced Campaigns). Een geoptimaliseerde campagne wordt standaard getarget op alle apparaten. Desktop computers en tablets zijn niet meer apart van elkaar te targeten. Je kunt bij apparaten alleen onderscheid maken tussen “voor mobiel geoptimaliseerde advertenties” en de groep “Desktop/Laptop/Tablets”.

Lees verder

ROI – rendement op investering in Google Adwords

ROI Google Adwords ROI is de verhouding tussen het rendement en de investering. ROI wordt ook vaak aangeduid met Return of Investment. Dit geeft een vergelijkingsgetal van de winstgevendheid. Wanneer je in Google AdWords conversies registreert die aan een klik op een advertentie gekoppeld zijn, wordt de ROI berekend. Je ziet dan de ROI van campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden.

Lees verder

« 1 2 3 »